Matpakkegaranti

Matpakkegaranti

SLIK VIRKER GILDES MATPAKKEGARANTI

Vi er alle opptatt av at barna spiser opp matpakken sin. Gilde har mange påleggsfavoritter. Legger du en av disse i matpakken, garanterer vi at pålegget blir spist opp. Blir det ikke det, får du pengene tilbake. Det eneste du trenger å gjøre, er å ta kontakt med Gilde Forbrukersenter. Her finner du kontaktskjema: www.gilde.no/kontakt-oss  

Matpakkegarantien håndteres i sin helhet av Gilde, og gjelder til 30.9.2017.

 

 

Tips til foreldre som får matpakker med Gilde pålegg i retur

 Ta en matpakke-prat med barnet ditt. Gjør det til en positiv samtale.

-    Hvorfor spiser ikke barnet opp maten?

-    Barna endrer til stadighet hva som er favorittpålegget – la dem få dette, men husk samtidig at variasjon er viktig.

-    Er det for mye mat – er det ikke tid nok – liker de ikke brødet eller pålegget?

-    Vil barnet begynne å smøre maten selv? Mat som barn lager selv blir oftere spist.

-    Snakk om at vi ikke må kaste mat. I mange land har folk for lite mat, og lager vi for mye i Norge, er det bedre at vi deler med folk som har for lite enn at vi kaster maten.

Brødskiver i retur bør legges i kjøleskapet og spises til kvelds. All spekepølse holder seg godt i romtemperatur i klasserommet, og disse brødskivene kan serveres som varme ostesmørbrød til kvelds. Eller lag arme riddere av brødet, stek pålegget rakt i panna og legg det på, gjerne sammen med noe grønt. Når det ikke er for varmt i løpet av dagen, kan man også gjøre dette med kokt skinke og servelat.

 Lykke til med de fremtidige matpakkene med Gilde pålegg!

 

 

 

 

Ofte Stilte Spørsmål om Matpakkegaranti 

 

SPØRSMÅL: Hva er Gildes Matpakkegaranti?

SVAR: Gildes Matpakkegaranti er en garanti for at Gilde pålegg blir spist opp hvis det legges i matpakken. Er det derimot Gilde pålegg igjen, får du pengene tilbake.

 

SPØRSMÅL: Hvordan virker garantien?

SVAR: Dersom du ønsker å benytte deg av matpakkegarantien, fyller inn skjema : www.gilde.no/matpakkegaranti og du vil bli kontaktet av Gilde Forbrukersenter. 

 

SPØRSMÅL: Hvilke produkter gjelder garantien for?

SVAR: Garantien gjelder for alle pålegg fra Gilde, både kjøttpålegg, postei, og spekepølser og gjelder frem til 30.09.2017

 

SPØRSMÅL: Får jeg pengene tilbake i butikk?

SVAR: Garantien håndteres i sin helhet av Gilde, og pengene betales ikke tilbake i butikk. For å få pengene overført til din konto, må du derfor ta kontakt med Gilde forbrukersenter www.gilde.no/matpakkegaranti og oppgi ditt kontonummer. Hvor mye du får igjen for pålegget som ikke er blitt spist opp, avhenger av hvilken påleggsvariant du har kjøpt.

 

 

SPØRSMÅL: Må jeg sende inn bilder av matpakken eller kvittering for kjøpet?

SVAR: Nei, du trenger ikke å sende inn bilder eller kvittering for pålegget du har kjøpt.