Arbeid over tid har gitt resultater
Gilde har over lenger tid jobbet med å øke salget av sau og lam – med mål om å bidra til bedre inntjening til bonden, og ikke minst vise at råvaren hører hjemme i den norske hverdagsmiddagen. Arbeidet har gitt resultater, og nå lanserer Gilde flere lammeprodukter til lammesesongen 2020.
Det tar tid å endre forbruksvaner, men strategien har fungert og fler forbrukere har fått øynene opp for sau og lam. Tidligere så mange på lam som fest og høytidsmat, men nå lager flere forbrukere enkle hverdagsmiddager med lam. Derfor vil det komme enda bredere utvalg i butikk til høsten.
Nye satsninger på lam denne høsten
Produktserien Gilde Hverdagslam har bidratt stort i å løfte lammesalget de siste årene. Nå blir produktene å finne i flere butikker enn noen gang og denne høsten lanseres fem nye hverdagsalternativer; kebabkrydrede strimler, ternet benfritt grytekjøtt, lammelår i skiver, fryst hamburger og fryst grytekjøtt. I tillegg videreføres grillnyheten lammelår i skiver med kryddersmør, som helårsprodukt i Gilde hverdagslam-serien.
Tidligere i år fornyet vi designet på Gilde gourmetlam, og nå kommer også Gilde sesong-lam i ny oppgradert innpakning. Serien vil markedsføres som «Hele Norges lam» og skal formidle historien om de ca. 9000 småfeprodusentene over hele landet som leverer kjøttet.
La deg friste og inspirere

Bagel med krydderskinke og avokado
10m Lett 2 pers.

Salat med ris og Ekte Kokt Skinke
10m Lett 2 pers.

Salat og spyd med hamburgerrygg, fetaost og melon
10m Lett 4 pers.

Polarbrød med servelat
10m Lett 4 pers.

Wrap med grilla skinke og grønnsaker
10m Lett 4 pers.

Gilde Karbonadesandwich
30m Lett 4 pers.

Pitabrød med spicy lyst kjøtt og rotgrønnsaker
30m Lett 3 pers.

Røkt bratwurst med sommersalat og pepperrotkrem
30m Middels 4 pers.